fonQ: ‘Supply chain heeft direct invloed op klantwaarde’
Sinds fonQ de bedrijfsstrategie aanscherpte en daar de supply chain strategie op aansloot, verbeterden het rendement en de klanttevredenheid aanzienlijk. ‘We doen meer met minder,’ vertelt fonQ’s supply chain manager Caspar Kerkvliet in Supply Chain Magazine.
Caspar Kervliet legt aan Supply Chain Magazine uit hoe fonQ als relatieve nichespeler scherpe keuzes maakt en daarmee de supply chain optimaliseert. De online woonboulevard maakt een duidelijk onderscheid tussen het voorraadassortiment en gespecialiseerde artikelen die door partners geleverd worden. De samenwerking met leveranciers is intens en klanten worden sterk betrokken. In de interne organisatie wordt steeds de koppeling gemaakt tussen commercie en supply chain.
Lees het artikel op Supply Chain Magazine
Waarom Caspar Kerkvliet lid is van SCELP
Caspar Kerkvliet is al vanaf het begin aangesloten bij SCELP. ‘Ik vind het heel waardevol om met gelijkgestemden te praten over de strategische en praktische kanten van het vak. Daarnaast zijn er geregeld presentaties van mensen uit andere sectoren en disciplines, die vaak een verrassende invalshoek tonen. Het geeft me inspiratie en nieuwe input. Bij elke sessie pik ik er weer wat anders uit. Ik nodig mensen graag uit om op 29 maart eens kennis te maken met dit inspirerende platform, bij onze bijeenkomst over Strategie.’